En fantastisk givande dag

13 september, 2010

Idag var dagen då det var dags att träffa Kerstin Bergvall. Äntligen! Nu kan vi äntligen gå vidare med behandlingen och sluta med alla dessa byten mellan olika antibiotika. Nu gäller kortison och fortsatt tillförsel av fettsyror. Självklart får han dessutom Aloe Vera på maten. Kerstin är engagerad i forskningen av SLO och har kunskaper och erfarenheter om sjukdomen sedan 80-talet då den först började dyka upp i Sverige. Besöket var otroligt givande och dessutom mycket trevligt. Caesar förlorade ytterligare en klokapsel och lämnade kliniken lite groggy och med tassbandage på sista tassen. Lilla monstret Keaton fick underhålla min vän Tove undertiden. Tack för all hjälp Tove!

Inte nog med detta, jag fick även vara med på ett möte mellan Kerstin Bergvall och två genetiker från SLU; Maria Wilbe och Katarina Sundberg. Med hjälp av genetik och forskning försöker de finna svar på bla SLO och deltog i den senaste vetenskapliga artikeln, den jag har länkat till under fliken SLO. Självklart var båda mina grabbar med och Caesar fick lite yrvaket visa upp sina fina tassar.

Har du, eller vet du någon, som har en rhodesian ridgeback med diagnosticerad SLO? Se till att denna hund bidrar till forskningen av SLO i rasen! Helt kostnadsfritt hos valfri veterinär. Kontakta forskaren Katarina Sundberg. Hennes mailadress finns under fliken SLO.
Kontakta gärna även mig, jag skulle bli oerhört tacksam.
I fredags fick SLU nämligen godkänt på att de får forska på SLO hos rhodesian ridgeback!