Hundskor…

17 september, 2010

Om inte Caesars sjukdom vore jobbigt i sig så blir det sjukt mycket värre med detta hundskodilemma. Hundskor är bland det värsta jag vet. Jag har många önskemål på hur en hundsko ska vara, men jag inte hittat någon som uppfyller alla. Jag vill ha bra passform, mjuka, tåliga, hållbara, rimligt pris och att de andas men stoppar all fukt utifrån. Det brukar kallas vattenavvisande, men dessa blir tillslut dyngsura ändå. Snart kommer snön, slasket och saltet.

Häromdagen köpte jag ett par i mjukt gummi med mjuk men ändå grov sula. De som han har på bilden ovan. Utmärkt för dessa regniga dagar, tänkte jag. Men passformen är urdålig. På promenaderna får man ständigt stanna och fixa till skorna. Hopplöst. Ska sticka iväg idag igen och kika på ett par nya. Eller borde jag säga två par nya, det är ju fyra tassar?